onsdag 22 februari 2012

Onsdag!

Gud vad jag hatar våran dator! Behöver verkligen köpa en ny men ja, det får la vänta som allt annat tills vi blir miljonärer...

Ska jag vara ärlig så känns livet väldigt jobbigt just nu!

När vi kom hem från Sälen så fick alva feber. Och det höll i ca 5 dagar. Vi tänkte direkt att det är tänder. Och den kom och det blev lugnt!
Veckan därpå så hade Noah feber.

Fredag
Begravning för Henriks älskade morfar. Var ju såklart jobbigt. Hela dagen spenderades med släktingar. Vi träffades på kinan för att äta på kvällen. De ringer från vårdcentralen och säger att de tycker att vi ska åka till akuten i Örebro med Noah. Eftersom jag ringt och sagt att hans ben har blivit värre.

Lördag
Eftersom Noahs ben var helt under kontroll under fredagen så kände vi att vi inte ville avbryta begravningen och minnesstunden för att åka till akuten. Så vi åkte idag.
Vi blev inte så mycket klokare. Hon skrev ut Ipren. Det hon sa var att hon ville ha svar på proverna som vi tagit på vårdcentralen och de hade inte kommit. Röntgen va st i gen ide att gå till eftersom det va lördag och de hade mycket att göra.. Så vi åkte ju hem igen!
På kvällen får Alva 40 graders feber!

Söndag
Händer inte så mycket. Alva fortfarande 40graders feber.

Måndag
Noah har jätte ont i sina ben och kan eller vill inte gå på morgonen. Så han får stanna hemma från dagis. Det blir bättre sen när han får Ipren.
De ringer från barn mottagningen i kga och frågade hur det gick i lördags. Jag säger som det är och hon säger att hon ri ger till röntgen så vi får en snabbare tid. Får tid på onsdag!
Alva har fortfarande 40 graders feber!

Tisdag
Innedag även idag för Alva fortfarande har 40graders feber!
På kvällen ringer jag 1177 och frågar vad jag ska göra och vad det kan vara! Säger att hon har haft hög feber ett bra tag nu. Slemhosta, ont i halsen, börjar kleta i ögonen!
Frågar om det verkligen kan vara tänderna och hon säger nej!
Jaha, då blir det vårdcentral imorgon då...

Onsdag
Ja då är vi här.
Alva fick tid kl 14. Noah har tid för röntgen kl 10.30. Farmor tar hand om Noah!
Noah är ju såklart rädd för sjukhus! Men röntgen går bra. Vi går vidare till barnmottagningen och tar vikt, längd urinprov och feber.
Vidare ner till man och ta några rör blod! Vi kommer få svar imorgon vad allt visar!
Alvas sänka var högre. Hon får penicillin.

Jaaa, ganska långt och tråkigt blogg inlägg men så här har våra veckor varit! O h det börjar bli så tröttsamt!
Jag vill att Alva blir frisk!
Jag vill att de får någon diagnos på Noahs ben så han får bli bra!
Och jag vill komma utanför de här väggarna! Bara jag.
Självklart vill jag ju vara där när mina barn behöver mig. Det är mamma till förment jag vill så gärna bara koma ut o gå nån dag eller nått. Bara jag...


Hej för mig!
Imorgon kommer förhoppningsvis provsvaren. Då får vi se om vi behöver åka in och ta mer prover..

//mamma till två busungar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar