torsdag 23 februari 2012

Fredag

Ligger här och funderar pÅ en sak.

För två veckor sen så hade Alva hög feber i 5 dagar. Snorig och allt som hör till. Vi såg att det va en tand på gång så vi tänkte ju att det va det.
Tanden kom upp och febern försvann.

I lördags fick hon hög feber igen. Denna gång jobbigare hosa, klet i ögonen. Så jag väljer att ringa 1177 för att kolla vad det kan vara och vad jag ska göra.
Vi tror även denna gång att vi tycks se en ny tand på gång. Men är ändå fundersam eftersom febern är så hög och inte vill ge sig!
Hon tycker att vi ska ringa vårdcentralen dagen efter för något verkar det vara.
Jag frågar om det verkligen vara en tand när det håller på så länge. Hon svarar nej det är en myt. Okej tänker jag.
På vårdcentralen tar den en crp. Den ligger på 30 så något har hon ju ikroppen!
Nu äter hon penicillin.
Igår försvann febern och idag känner jag en tand!! Hon är ju fortfarande snorig och jobbig hosta men ändå.

Är det en myt?? Ät det tanden som spökat hela tiden eller hade hon någon bakterie?! Eller kan det ha vara båda delarna!

Vad tror ni? Tror ni på myten? Hur har era barn varit?


//mamma till två busungar

1 kommentar:

  1. När Måns & Thilda fick sina tänder så hade ingen av de feber, utan det dregglade mer än vanligt och stoppa näven i mun och körde runt med.. hehe
    Det där är nog så olika!
    Men jag tror ju inte att det är normalt med SÅ hög feber och SÅ länge.
    Det är ju nått som gått här, många som varit/är sjuka...

    Hoppas ni slipper mer feber nu iaf :)

    SvaraRadera